17-09-12

Uit m'n vakantiedagboekje (7 - slot) Naar huis ...

Het is vrijdag 3 augustus, al vroeg starten we de motorhome. We werden deze morgen gewekt door de vogels, de buurman heeft zijn oogst gisteren binnengehaald en de weg ligt bezaaid met graantjes.

Er is vandaag een drukke verkeersdag aangekondigd hier in het zuiden, hopelijk hebben we er niet teveel last van.

De verkeersdrukte liep vlot tot in Carcasonne, aan elke rotonde buiten de stad was het traag rijden, tot stilstaan. We besloten niet verder de stad in te rijden ( plan was om het oude stadgedeelte te bezoeken).

We rijden die dag tot St Flour. Zoals vele oude stadjes, ligt het oude centrum boven op een heuvel, het moderne stadsdeel ligt 'beneden'. We staan beneden aan een kabbelend rivierje. We hebben geluk en kunnen nog het laatste plaatsje innemen. Volgens de campergids is er in de oude bovenstad ook een camperparking voorzien, maar besluiten hier te blijven al verontrust het drukke verkeer ons wel een beetje. Gelukkig valt het allemaal mee, na 21u is bijna geen verkeer meer. Onze Duitse camperburen dineren in stijl. Het zijn bejaarde, slanke mensen, gekleed als hippie uit de jaren zestig. Het is een zachte avond en we eten ook buiten. Ik maak tartiflette met brie. Later maken we een wandeling door het stadje. Dit stadje komt bij op het lijstje van : terug te bezoeken stadjes.

Ik krijg die avond telefoon van kleindochter Elise, ze vindt dat we nogal lang wegblijven. Mijn jongste zoon is vandaag jarig.

De volgende ochtend worden we gewekt door luid klokkengelui. Ik sta in de file bij de plaatselijke warme bakker en bestel un pain (dit is een breder stokbrood). We rijden de stad uit en ontbijten ergens op een rustiger plekje. We rijden door en ik geniet nu nog na van al het moois dat we die dag gezien hebben, vooral de prachtige natuur in de Auvergne. We moeten een pas over om Millau binnen te rijden, het panorama is indrukwekkend. Komt dus ook bij op het to do lijstje.

Het is een warme dag en later nemen we een lange pauze in Chemilly.

De laatste nacht parkeren op een camperparking we in de buurt van het mooie Epernay. De avond is fris en eten voor het eerst terug binnen in de motorhome.

Morgen in de voormiddag zijn we terug thuis. (Maar ik heb nog niet alles verteld, ik heb nog 'een specialleke')

11:30 Gepost door Vrouwkelief aan het bloggen in Vakantie, Vrije tijd | Permalink | Commentaren (5) | Tags: vakantie, vrije tijd, motorhome

Dag Chrisje!

Die koninginnepage is mooi dat is lang geleden dat ik dat nog gezien heb!
Alles van vlinders is verdwenen hier soms een koolwitje en een vosje maar voor de rest niets!
Het is een echt prachtig stadje!
Wens je een fijne namiddag!
Lieve groetjes annemarieke, x

Gepost door: annemarieke | 17-09-12

Reageren op dit commentaar

't Was mooi om mee te reizen, Chrisje !
Nu nog die uitsmijter... ?!

Gepost door: Lies | 17-09-12

Reageren op dit commentaar

Carcassonne was ik al een paar keer..erg toeristisch, maar wel heel mooi die oude stad. St.Flour zijn we volgens mij alleen maar gepasseerd ooit..ken het niet. Zo ook Millau..wél die enorm hoge brug, maar de stad zelf..nog niet geweest volgens mij..of al heel lang geleden, dat kan ook.
De Champagnestreek, en dus ook Epernay, bezochten we vorig jaar uitgebreid tijdens het lange Hemelvaartsweekend..wij stonden toen op een rustige camping bij het plaatsje Sezanne en daar was ook een camperplaats bij. De camping in Epernay zelf vonden we véél te groot en te druk! :-)
Ben al benieuwd naar je specialleke! :-)))

Gepost door: mizzD | 17-09-12

Reageren op dit commentaar

Ik heb je dagboekje héél graag gelezen. Je had een pracht reis en het weer wilde ook mee zo te zien!
En wat is dat specialleke? Daarvoor moet ik zeker terugkomen.

Gepost door: magda | 17-09-12

Dag Chrisje,
Het was echt interessant je te mogen volgen met je reis doorheen het zuiden.Nog een fijne dinsdag.