15-06-13

Naar Duitsland

Regelmatig rijden me naar Trier. Het is de oudste stad van Duitsland, erg in trek bij dagjestoeristen. We zijn er al dikwijls geweest en het verveelt niet.

We parkeren met de camper op de camperplaats Treviris (klik), je staat er rustig, er zijn alle nutsvoorzieningen, gelegen aan het fietspad langs de Moezel. Het centrum van Trier ligt ongeveer 2km van de camping, we nemen onze fietsen mee, zo zijn we mobiel.

Bij ons vertrek hadden we nog zon, maar eens de Duitse grens in 't zich viel de regen met bakken uit de lucht, waarna een warme zon weer tevoorschijn kwam. In Trier aangekomen was het terug droog, en warm. We zochten een plekje op de camping, dicht bij een graspleintje voor de hondjes. Sinds ze regelmatig snoepjes 'vinden' in de camper staan ze te kwispelen eens we de camper onder de carport uitrijden. We zetten het trapje en de twee rakkers spurten om het eerst in de camper te zijn ...

Tijdens het rijden, ligt Isis op haar kussen of zit mee op de passagiersstoel, de kleine Flora moet in haar bench. Haar grote bench is bijna even groot als onze kleine camper ... het is telkens weer verhuizen, maar het is veilig voor haar en ze heeft een rustig, eigen plekje, ze slaapt meestal bijna de ganse rit. We stoppen regelmatig om de honden uit te laten.

In Trier hebben we de stad bezocht, zoals steeds is het er druk in de winkelwandelstraten en de bezienswaardigheden (klik). Ook het weer ging de goede kant op. 's Nachts kregen we nog flink wat regen, en dat maakt het extra gezellig in de camper, en we sliepen dan ook allemaal zoals kleine marmotten. Om 7u liet ik de hondjes uit en toen was het zwoel warm. Alles was nog vochtig van de felle regen van de voorbije nacht, maar droogde al snel op.

Na het ontbijt verkenden we de omgeving met de fiets , al snel fietsten we terug om onze rakkers uit te laten. Toen we bij de camper aankwamen, sloegen ze alletwee fel aan ... ze bewaken hun huisje op wielen.

We maakten met hun een korte wandeling langs de oever van de Moezel. De kleine Flora mag nog niet te uitgebreid snuffelen omdat ze nog te jong is voor haar grote rabies vaccinatie. Dus bleven we in stedelijk gebied en gingen deze keer niet wandelen in de nabijgelegen bossen.

Na hun wandeling waren de rakkers tevreden om terug in de camper te zijn, het was ook tijd voor hun brokjes en drinken. We rusten allemaal een beetje uit, behalve Flora die vond onze schoenveters veel interessanter dan een dutje te doen.

Het was al snel tijd om huiswaarts te keren, op de terugweg hadden we nog een afspraak en daarom hadden we toch een beetje haast. Alles verliep volgens plan en toen we thuiskwamen, gingen de rakkers volledig uit de bol, ze renden door de woonkamer naar de veranda naar buiten, rond het grasplein en weer binnen en opnieuw naar buiten ... mekaar af en toe wat speels bijten. Oost west, thuis best, dat vinden de hondjes er precies ook van!

trier 1.jpg

20:46 Gepost door Vrouwkelief aan het bloggen in Digitale fotografie, Huisdieren, Shoppen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: trier, duitsland, kooikerhondjes, camper

Ook als is de vakantie kort, Chrisje, 't is toch elke keer genieten !

Gepost door: Lies | 15-06-13

Reageren op dit commentaar

Chrisje goede avond gewenst. Ja dat is echt genieten met de camper. En met de hondjes erbij en het ventje wat moet je meer hebben plezant he. Je heb altijd je huisje mee, je slaapt wanneer je wilt. Zeer mooie foto's ik zou er uren naar kijken. En je ziet er allemaal gelukkig uit.
Groetjes en dikke knuf xxx
Adriën

Gepost door: Adriën | 15-06-13

Reageren op dit commentaar

Heerlijk, zo eventjes eruit hè..en het gaat dus supergoed met die twee in de camper..harstikke fijn!
Ben zelf ook altijd wel van oost west thuis best hehe..vakantie is leuk, maar thuiskomen gelukkig nog steeds ook..en Axel kan ook nooit wachten om de boel weer te gaan besnuffelen in de buurt hehe! :-)

Gepost door: mizzD | 15-06-13

Reageren op dit commentaar

even lekker tussen uit.... geniet ervan en van het zonnetje als die schijnt...

bloggroet

Gepost door: Bianca | 15-06-13

Reageren op dit commentaar

Het is al weer jaren geleden dat we de moezel zijn afgereden we hebben goede herinneringen. Cochem een hotel boven op de berg, in Ernst bij de familie Richlich en zo door naar Trier. Het is een oude liefde die is ontstaan toen mijn ouders met de brommer naar Ernst gingen, jeugdsentiment. Nu gaat het niet meer, de honden maken dat we niet weg kunnen, soms jammer maar we krijgen er veel voor terug.
De fotos zijn herkenbaar en het is leuk om het terug te zien.