10-12-15

Shop till you drop ...

We waren al een paar maanden aan het puzzelen om een juiste datum vast te leggen. Mijn vriendin en ik wilden  per trein gaan winkelen in Breda. Per auto is sneller maar gezien we nogal een drukke weg moeten nemen met regelmatig files, kozen we voor de trein. Dinsdagochtend was het D-day en al vroeg dag, ik moest zo een 40km rijden (moest al aanschuiven op dit vroege uur) naar mijn vriendin, daar zouden we dan om 6u50 de bus naar het station in Leuven nemen. Tijdens onze reisweg moesten we 2x overstappen, in Mechelen en Roosendaal. Onze treinreis verliep uitzonderlijk vlot. In Leuven had de loketbediende de reisweg uitgeprint, handig als je al op voorhand weet op welk spoor je volgende trein binnen rijdt.

In Breda wandelden we het station buiten via een indrukwekkende, ijzerentrap. Om in Breda uit het station te raken, heb je wel wat conditie nodig. Omdat ik de eerste keer in Breda per trein aankwam, wist ik niet goed welke richting ... onderaan de trap is er een wandelpad, richting centrum, groen geverfd. Erg handig voor dummies zoals wij. We volgden het pad tot aan het Valkenberg Park, vandaar zagen we de kerktoren.  Het was een shopdagje en lieten alle bezienswaardigheden (spijtig genoeg) links liggen, al lonkte ik wel even naar het prachtig standbeeld van Willem II op z'n paard. Al snel kwamen we aan de winkelstraten en werden meegelokt door een heerlijke zeepgeur. We volgden onze neus en liepen de Sabonwinkel binnen, in de Korte Brugstraat, de vriendelijke verkoopster bood ons een handpeeling aan .... euh een handpeeling (nog nooit van gehoord). We moesten er even om lachten en volgden gewillig de instrukties van de verkoopster, eerst handen wassen, dan scrubben met een korrelige melk, afspoelen, drogen en insmeren met een citrusachtig zacht zalfje. We vatten onze shoptoer aan met de zachtjes handjes ooit (lol).

Onze volgende halte was V&D of liever gezegd La Place, we hadden dorst en ook een beetje honger. We waren toch al een aantal uren onderweg. We aten soep met een broodje. Met mijn klantenkaart kreeg ik 20% korting, ze weten hun klanten wel te verzorgen.

We slenterden verder door de stad. Het was er gezellig druk. Rond 16u kwam de aangekondigde regen. Ondertussen waren we aangekomen, wat ik 'het hofke' noem, is een binnenpleintje met terrasjes en winkels. Er was niet veel te zien, de kerstversiering was ondermaats sober (2j geleden nog indrukwekkend te noemen). Het werd stilaan donker en we wandelden richting Grote Markt om wat foto's van de kerstversieringen te maken, alvorens onze lange treinreis huiswaarts aan te vatten aten we nog een kleinigheid bij "JA!BREDA" (gekke naam) op de Grote Markt, het is er gezellig om te zitten en hun sandwiches zijn speciaal en erg lekker (was er al eerder).  Rond 17u30 stapten we op de trein richting Roosendaal waar we moesten overstappen en vandaar werd onze reis een beetje ingewikkeld ... met een overstap meer dan voorzien, om een lang verhaal kort te maken, ik was pas om 22u doodmoe terug thuis.

Een paar collages van onze shoppingtoer door Breda.

Breda station.jpg

In station Leuven dronken we bij Starbucks een special koffie met speculaas en teveel slagroom!

Perron in Breda en de indrukwekkende ijzeren trap.

Breda park.jpg

Het Valkenberg Park lag er rustig bij.

Breda 2.jpg

De fontein waar onze handen een scrubbehandeling kregen. Rechts het binnenpleintje dat er verlaten bijlag (mede door de lichte regen)

Op tijd 'bijtanken' en voetjes laten rusten. Rechts de verregende Grote Markt in Breda.

Tijdens de zomer gaan we nog eens terug, Breda is gezellig en de moeite om te bezoeken.

20:41 Gepost door Vrouwkelief aan het bloggen in Digitale fotografie, Shoppen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: breda, winkelen, trein, kerstmis

Wat een dag...en wat een reis! Maar je hebt wel leuke foto's gemaakt.

Ook nog wat leuks gekocht?

Fijn weekend.

Lieve groetjes van Thea♥

Gepost door: Thea | 11-12-15

Reageren op dit commentaar

Je hebt er een fijne dag van gemaakt dit is wel een mooie stad om te bezichtigen.Je hebt weer prachtige foto's gemaakt.

Fijne groetjes.

Gepost door: Rene | 11-12-15

Reageren op dit commentaar

dat was wel een heel lange dag....

zelf zou ik het er niet voor over hebben..

een mooie collage heb je er van gemaakt..

prettige dag

Gepost door: willy | 11-12-15

Reageren op dit commentaar

Het was voor jou lange dag geweest. Hele gedoie met trein. Sommige station hebben alleen lange trappen. Klopt. Maar gelukkig heb je Breda leuk dag gehad. Prachtig al die foto's. Ik ben al tijdje niet meer in Breda geweest. Misschien volgende jaar gaan wij naar toe. Ik heb je foto's genoten.
Fijn weekend voor jou.

Gepost door: Ferry & Jacqueline | 11-12-15

Reageren op dit commentaar

Dat was een serieuze uitstap. Eentje die je niet alle dagen doet. Tja dan haal je er ook het maximum uit hé! Mooie sfeerbeelden heb je in je collages gestoken! Wellicht ook al kerstcadeautjes gekocht!